Interviu cu Anca

Am in jurul meu multe persoane care intreprind activitati artistice si creative, dar si persoane care admira pasiunea pentru lucrul manual, pictura, bricolaj, margelit…si astfel am participat la lansarea oficiala a proiectului Clem Biju intr-o seara de decembrie in 2014.

Acolo mi-a fost atrasa atentia de o serie de lucrari realizate in tehnici mixte de Anca Georgescu. Nimic spectaculos pana sa aflu ca acele mici opere au fost pictate si desenate cu mana stanga, Anca fiind dreptace. M-a surprins povestea ei si mi-am petrecut timpul in preajma povestilor transpuse pe hartie, inramate si prezentate la evenimentul prietenelor de la Clem Biju.

Mi-am facut curaj si i-am pus mai multe intrebari artistei cu gandul de a publica raspunsurile pe acest blog si de a va face cunostinta cu ea.

 – Buna Anca😀 Ma bucur ca te-am cunoscut si ca am stat de vorba.  Poti sa imi spui 5 cuvinte care iti vin acum in minte si descriu tablourile tale?
Magice, linistitoare, pline de intelesuri multiple, surprinzatoare atata vreme cat ”se deseneaza singure”-nu am nici o idee, plan, intentie atunci cand ma apuc sa le desenez.
 – De ce te-ai apucat de pictat? 
Tin de cativa ani un jurnal in care imi notez diferite idei care-mi vin referitoare la intrebarile existentiale pe care mi le tot pun. Desenele concentreaza intr-un fel atat intrebarile cat si raspunsurile care pe traseu au aparut. Fara sa intentionez ceva in mod special, desenele ajung sa contina diferite simboluri pe care le-am descoperit in mine si cu care lucrez zilnic.
Mai nou ma pasioneaza mandalele pe care le inventez si in desenele care le fac.
10405666_310267642495549_3723893910565789482_n
– Spune-mi cu ce te ocupi zi de zi. Ai un job stabil? Ce iti place sa faci? Spune-mi te rog mai multe despre persoana care picteaza.
In viata de zi cu zi sunt freelancer, lucrez doar 3 zile/saptamana-4h/zi-ca asa am ales, la o firma de consultanta. De vreo 4 ani de cand ”m-am retras” oarecum din sistem, imi fac programul zilnic exact asa cum imi vine. Imi place sa traiesc fara constrangeri.
– Stiu ca lucrarile tale sunt facute cu mana stanga. Tu esti stangace sau a fost o provocare de a picta/desena cu mana stanga?
La inceput am desenat cu dreapta. Cu multi ani de zile in urma, am facut yoga si acolo am invatat sa scriu cu stanga. Asa mi-a venit ideea sa si  desenez cu stanga si am ramas si eu uimita de ce iesea asa ca, am continuat. Desenez cu stanga si pictez cu dreapta. De curand mi-a venit ideea sa desenez simultan cu ambele maini. Nu am apucat sa experimentez inca.
– Ce vrei sa exprimi prin pictura?
In desen si pictura nu vreau nimic altceva decat sa ma exprim pe mine cu tot ceea ce stiu dar mai ales cu tot ceea ce nu stiu despre mine. Este o activitate de auto-descoperire permanenta. Cred ca accesez niste informatii de undeva din zonele mai rarefiate energetic. Sunt sigura ca asta se intampla pentru ca apoi, ca din senin, gasesc confirmari in vre-o carte sau articol citit.
10849834_310267505828896_5198930948728285235_n
– S-a schimbat ceva de cand ai inceput sa pictezi? Daca da, ce anume? Daca nu, ce vrei sa imbunatatesti?
De cand desenez si pictez am regasit in mine un echilibru, o pace, o liniste pe care o am nu numai cand am aceste activitati. Asa cum in desen si pictura  ma las inspirata de intuitie si am incredere ca orice ar rezulta este pe placul sufletului meu, tot asa si in viata de zi cu zi curg insotita de  increderea ca, orice s-ar intampla, este spre binele meu, are o coerenta si un scop chiar daca eu nu-l inteleg intotdeauna imediat.10474839_310267679162212_1776721436013784881_n
– Ai proiecte de viitor pe care vrei sa le dai forme, texturi, culori? Poti sa imi impartasesti cateva dintre ele?
Nu m-am gandit pe termen lung unde m-ar putea duce aceasta activitate. Pur si simplu, cand ma simt inspirata, desenez. Mi-ar face placere sa cunosc oameni cu activitati similare si alaturi de care sa pot avea  proiecte interesante. Cred ca as fi interesata sa desenez si sa pictez pe tricouri(mi-au placut mult cele pe care le-ai expus pe blog).
– Unde pot oamenii sa-ti admire lucrarile? 
Nu am un spatiu in care sa-mi expun lucrarile. Expozitia la care ai participat si tu a fost primul eveniment la care am prezentat picturile.
– Felicitari si multa inspiratie in tot ceea ce vei face. Inainte de a ne lua ramas bun de la aceasta intalnire imaginata langa ceva cald, bun si aromat, vrei sa le transmiti ceva oamenilor? Ai un mesaj pentru ei?
Multumesc pentru aprecieri. Te felicit si eu pentru blog-mi s-a parut interesant si inspirat.
Mesajul meu pentru oameni ar fi: ”amintiti-va ca sunteti purtatori de scanteie divina si ca depinde doar de voi sa o puteti exprima liber si deplin”.
 __________________________________________________________________
Va doresc o zi minunata si pentru ca ati avut rabdare sa parcurgeti acest articol, va invit sa va acordati 9 minute si sa urmariti acest filmulet:

 

 

Lasă un răspuns

