Pasiune sau obicei?

Oamenii nu mai pun accent pe pasiunile lor culturale,musicale, sportive. Pentru  ceea ce  invata, ce lucreaza vor sa fie recompensati.Pasiunea nu cere recompensa financiara, ci ea ofera recompense spirituale celui care o detine si  o cultiva. Primim in dar talent, si  cu cat il  cultivam cu atat el  devine pasiune. Pasiunea  ne face sa privim din alt unghi  intamplarile din viata noastra si a celorlalti. Datorita preferintelor  noastre,  ne alegem  oamenii  cu care  avem valori comune,carora le putem impartasi din experientele noastre, visele noastre, dorintele noastre. Dar sa nu uitam  ca fiecare  om poate sa fie doar un singur episod sau poate doar o scena   din viata noastra, si de la care am invatat  ceva, care  si-a pus amprenta asupra noastra si noi  la randul nostru putem sa avem acelasi statut. Tot noi singuri  facem lucrurile sa se intample.

nori Pasiunea ne face sa ne simtim liberi; ea  ne motiveaza sa lucram, sa  comunicam, sa cream, sa jucam, sa dansam, sa citim. Ea nu ne lasa sa ne plictisim. De ce unii oameni ii admira pe cei care au o activitate interesanta, zic ei, stau si citesc,  joaca remmy  in familie in fiecare duminica, asculta un anumit  gen de muzica  in fiecare seara? Ei nu ar putea sa fie la fel? Ii admiram pe unii care si-au  facut viata asa cum au simtit ei  adaugand mici bucurii care ii fac  atat pe ei cat  si pe cei apropiati fericiti. Oamenii care se plictisesc au si ei pasiuni, dar sunt asa comozi, si prefer sa  stea, ajungand sa vegeteze.

Admiram oamenii de success, dar sa nu ramanem la nivelul de a-i admira, ci sa trecem mai departe, sa luam exemplul lor si sa reusim si noi. Sa dam voie pasiunilor din interiorul noastru sa isi “faca treaba” si sa ne ofere fericire interioara. Frumusetea interioara a oamenilor se arata pe chipul lor si ne determina sa  ne dorim sa fim mereu in preajma lor, simtim ca sunt  personae deosebite, de la care putem sa invatam cate ceva.

eu- poza facuta de Cristi BalutaEu am trei  mari pasiuni, picture, muzica si oamenii. Aceste  3 lucruri simt ca ma definesc. De  fiecare data cand  melancolia, tristetea, deznadejdea, m-au “vizitat” ,  fie ca am pictat, mazgalit ceva, sau am ascultat  unele din melodiile mele  de suflet, sau am  stat de vorba cu o prietena, un prieten si am facut haz de momentele respective, si de atatea ori feicirea, bucuria,  buna dispozitie mi-au umplut sufletul si mi-au aratat  cat de mult conteaza sa fac ceea ce simt pentru  mine, si nu numai. Cand esti motivat din interior sa faci anumite lucruri, deja stii ca vei reusi, indiferent de  cantitatea muncii  depuse, indiferent insuficientele  ore de somn din noapte, cat si cantitatea mica de nutritie ,cum te imbraci etc.  Ii admir pe cei care se arata foarte degajati  in situatii incomode, penibile, stresante si stiu ca aceasta atitudine distanta a lor este o metoda de aparare.Am observat  acest  fel de comportament la foarte multi oameni din jurul meu, la fel si umorul, criticismul, ignoranta, sarcasmul etc.

Pasiunea nu tine cont de vreme, de dieta, de  ceilalti; tine de noi si atat. Depinde de cat de mult ne dam silinta pentru a ne  valorifica  talentele, astfel sa urcam pe treptele evolutiei  si sa ne atingem obiectivele, si de ce nu ,sa-i ajuam si pe ceilalti sa se bucure  de ei si sa reuseasca ceea ce isi propun.

One thought on “Pasiune sau obicei?

Lasă un răspuns

